000295

32 В) Прослушайте диалог и ответьте на вопросы. Вы услышите разговор дважды. 1) Why are some people called “larks”? 2) Why are some people called “owls” or “night-owls”? 3) How many hours should people sleep each night? 4) What is a body clock? 5) What decided our sleeping patterns before we had electricity? 6) Why don’t most of us follow our natural body clocks now? 16. Writing. An informal letter. Письмо другу. Ваш друг по пере- писке просит Вас написать ему о том, как Вы обычно проводите свой рабочий день, и что Вы любите делать в свободное время. Напишите ему ответ (100 слов). Не забудьте правильно оформить письмо. Если нужно, повторите соответствующую часть первого раздела. 17. Работа в парах. Повторите разговорные фразы из Unit I и выучите новые: • How are you? • Hello! How are you? – Fine. How are you? • How are you getting on? – I’m fine. How are you? • How is it going? – Alright, thanks! • How are your parents? – They’re fine. Thank you. • Hi! I haven’t seen you for ages! How are you? – I’m OK. Thanks. • How are things with you? – Just fine, thanks. Прочитайте, переведите, разучите и разыграйте в парах следу- ющий диалог: A: Hello, Mary! How nice to see you! M: Hello, Anna! Great to see you too! A: I haven’t seen you for ages! How are you? M: Oh, I’m fine. How are things with you? A: Just fine, thanks. How are you parents? M: They’re fine, thanks. How are yours? A: They are OK. 18. Listening. Recording 2. Homesickness (Ностальгия, тоска по дому)

RkJQdWJsaXNoZXIy MzI5Njcy