000367
47 2. – Can you show me the results of your research? – I’m afraid, I can’t. (The research, to finih, next month). 3. – Is the patient getting better? – Yes. (A new antibiotic, to give, the results are good). 4. – I can’t recognize our hospital. – Surely you can’t. (It, to reconstruct, some months ago). 5. – I want to have my prescription. – Wait a minute. (The prescription, to write out). 46. Translate from Russian into English. 1. Студентам старших курсов преподают клинические предметы. 2. Нас спросят на следующем занятии. 3. Эти статьи читаются с интере‑ сом. 4. Когда проводится студенческая конференция? – Она проводит‑ ся каждый год в апреле. 5. Экзамен по анатомии сдали успешно? 6. Ла‑ боратория будет оснащена современным оборудованием. 7. Когда была основана эта больница? – Она была основана в прошлом веке. 8. Этот вопрос не обсуждался вчера на конференции. 9. Об этом исследовании много говорят. 10. Каждый палец (за исключением большого) состо‑ ит из трёх фаланг: проксимальной, средней и дистальной фаланги. 11. Первый учебник по анатомии на русском языке был написан профессо‑ ром П. А. Загорским (1764–1846). 12. После лекции было задано много вопросов. 13. �������������������������������������������������� Мягкие ткани, мышцы и органы поддерживаются скеле‑ том. 14. Верхняя часть щеки образована скуловой костью. 15. Этот экс‑ перимент должен быть завершен к концу года. 47. Read the text; insert the proper forms of the verbs. Cranial Bones The bones of the skull, or cranium (to protect) the brain and structures, related to 1 it, such as the sense organs. Muscles for controlling head move‑ ments and chewing motions 2 (to connect) to the cranial bones. Sinuses, or air cavities, (to locate) in specifc places within the cranial bones to lighten the cranium and warm and moisten air as it (to pass) through. The cranial bones of a newborn child (not to join) completely. There are gaps 3 of unossifie 4 tissue in the skull at birth. They (to call) soft spots or fontanelles 5 ( little fountains ). The pulse of blood vessels can (to feel) under the skin in those areas. Notes 1 related to [ri ’ leitid] – связанный с 2 chewing motions [ ’ t∫u:iŋ ’ məu∫ənz] – жевательные движения
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI5Njcy