000367
5 U human gum bur pure unit lung surgery cure use bundle hurt lure student button turn se´cure tune cup surface ma´ture com´puter pulse turn a´ssure union buccal burst during in´clude brush return curious Y dry myth myrtle tyrant my syntax byrnie tyre try lymph lyre type system byre shy gym Word Formation 2. a) Memorize the following suffixes and prefixes. 1. Суффиксы -or , - er – указывают на того, кто что-то делает (деяте‑ ля): teacher учитель , sculptor скульптор . 2. Префиксы dis- , un- , in- указывают на отрицание или отсутствие того, что выражается в корне слова: honest честный – dishonest нечест- ный , usual обычный – unusual необычный , organic органический – in- organic неорганический. Префиксы im- , il- , ir- являются фонетически‑ ми вариантами префикса in- : im- добавляется к словам, начинающим‑ ся на b , m , p ; il- – к словам на l ; ir- – к словам на r . 3. -ful , - less – суффиксы прилагательных; -ful указывает на присут‑ ствие того, что выражается в корне слова, - less указывает на отсут‑ ствие: beauty красота – beautiful красивый , sorrow печаль – sorrowful печальный , hope надежда – hopeless безнадёжный , home дом – home- less бездомный . b) Read and translate the following words. Make up your own sentences with 15–20 given words: 1). Worker, helper, actor, inventor, speaker, manager, designer, builder, cleaner, gardener. 2). Impossible, indefinit, unknown, irregular, illegal, ineffective, illogi‑ cal, immovable, unreliable, imbalance, immoral, undone, incorrect, invis‑ ible, unforgettable.
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI5Njcy